kalau u guys baca entri semalam,
i ada promise nak cerita pasal kejadian memalukan, is it?
ok, lepas dah settle bayar bil
we both pun tunggu turn nak turun lift sambil berposing-posing kat entrance restoran tu..
area tu haruslah ramai orang kan..
tetiba datang sorang f&b kat kitorang and tanya,
"err excuse me, you dah bayar bil ke? tadi waiter kat dalam cakap belum bayar.."
i macam terpinga-pinga dengan muka tak puas hati..
then baba cakap, "dah, dah bayar tadi.." sambil seluk kocek baju nk cari bil..
orang
and i was like "WHAT THE!!" kau ingat kitorang ni batak ke nak curik makan kat situ..
fuhh nasib baik baba tak buang bil tadi..
lepas cek bil
and cakap tadi ada salah faham sikit kat table..ingat kitorang belum bayar..
HELLO!! tak nampak ke kitorang tergedik2 tepi piano depan kaunter tadi semata-mata nak bayar bil..
takkan nak suruh singer tu berhenti menyanyi and announce yang kitorang ni nak bayar!
dah la menunjukkan kelemahan u organise customer..
plus, memalukan kami ni ha!
apa tak nya...depan-depan orang ramai kot..
haruslah diorang pun tercengang tgk kami ni hah..
ntah ape yang diorang fikir kan..
kalau la bil tu kitorang ter-buang! x ke naya nak bongkar tong sampah..
baba nak make this things clear, dia masuk semula kat restoran.. *dengan muka serius&suara yang tegas*
barulah diorang beriya mintak maaf...
memang tak patut this thing happen kat restoran yang gah di tempat yang gah tu!
in case, pernah berlaku ke ada orang makan tak bayar kat situ?
nasib baik settle cepat, kalau tak nak je i cakap..
" where's your manager? i want to see your manager now!"
cehhhh (^_^)V
Kalau kak yana pun mahunya buat muka singa jap kat situ.Dah la ramai orang, dah tentu perception orang-orang kat situ ingatkan kita ni tak bayo.Dah ler bil mahal yerrr....
ReplyDeletekak yana : tula pasal..menyirapp je rase..
ReplyDeleteDuit tu dorang masuk poket sendiri tak?? ha3. jgn buang bil cpt yep.
ReplyDelete