apa ada dengan SONGLAP??
--> another side of shaheizy sam selain drpd watak lawak. hebat!
--> lakonan syafie naswib pun sgt mantap. boleh menang award.
--> normah damanhuri? wow..sgt berani ber short skirt sebegitu..
--> sara ali tak byk dialog. tapi penonton boleh rasa penderitaan dia..well done!
--> semua watak pembantu bagi effect yg baik pada filem ni..gud job guys!
--> kereta yg digunakan utk scene kejar-mengejar, scene eksiden adalah kereta biasa dan
lama jika dibandingkan dgn filem2 syamsul yussof.budget maybe?
--> separuh pelakon tambahan dalam filem ini adalah "BABY".. tersentuh naluri ibuku :)
--> rata-rata filem ini berkisarkan pemerdagangan manusia..
--> 4.5 star!!
Total Pageviews
Showing posts with label hiburan. Show all posts
Showing posts with label hiburan. Show all posts
16 December 2011
02 December 2011
lagu wajib karok
senarai lagu yang berjaya ke final stage Juara Lagu 26
1. Beribu Sesalan
2. Sedetik lebih
3. Karma
4. Wanita seluruh dunia
5. Awan nano
6. Kisah hati
7. Penakut
8. Gadis semasa
9. Kekanda adinda
10. Kalau berpacaran
11. Cinta muka buku
12. ???
i boleh pulak termiss lagu yg ke 12 tu. tny member2 sume dok tgk maharajalawak mega. btw, err tak paham kenapa lagu cinta muka buku dapat masuk final. lirik n lagu biasa-biasa je..
i punya toplist :
1. Beribu sesalan
2. Kisah hati
3. Sedetik lebih
4. Awan nano
5. Karma
and..jom redbox!!! nak karok lagu-lagu kat atas ni.. ^__^
Labels:
hiburan
7 sebab kenapa saya tak suka sinetron indon
assalamualaikum..
kali ni i nak share 1 topik yang baru semalam i terpikir nak buat lepas geram ngan pekerja kedai makan yg sibuk tgk sinetron indon dari drama "tentang dhia". i ni bukanlah anti-indo sgt cume dari pemerhatian i, drama indon ni same je dari dulu..byk jgk blogger lain dah buat entri mcm ni.tp yg ni
versi i pulak. kenapa i tak berapa suka drama-drama garuda? sebabnye ialah :-

1. JALAN CERITA KLISE - balik-balik cerita anak tertukar mase kecik lah, bapak tertukar anak lah, mak sengaja tukar anak lah..itu aje la ulang2..pastu nanti bila anak dah besar, bercinta ngn adik beradik sendiri..nak tambah lagi best, scene jatuh gaung, eksiden kebabom and hero konon2 dah mati, tp sebenarnya hidup lagi..rasenye drama2 indon majoriti ade jalan cerita serupa kan?
2. SIKIT-SIKIT NAK ZOOM - aku pandang kau, kau pandang aku, dia pandang dia dah 5 minit. kalau rebut2 pistol, pastu pistol tercampak zoom pulak kat pistol 5 minit..sikit nak zoom, sikit nak zoom pastu bersambung..takde kerja lah aku nak follow drama cmni..
3. WATAK BAIK BAIK SANGAT, WATAK JAHAT JAHAT SANGAT - yg ni memang dh jelas lagi nyata. heroin mmg baik tp kadang2 dungu jgk aku tgk. kena marah kena hempuk boleh tadah je. pastu kalau nk explain benda yg betul tu mesti tergagap-gagap. camtu la sampai 60 episod..letih mak!
4. SAJE NAK PANJANG2 KAN CERITA - makin banyak episod, makin tambah watak baru..anak bibik lah, kembar terpisah lah, cinta 3 segi tak pyh ckp la..padahal cerita dh sampai klimaks and dah boleh ending dah.bila ada watak baru, mule la konflik baru ye tak..
5. SUKA CAKAP DALAM HATI - kalau cerita 1 jam, 30 minit tu hero ke heroin mahu pun watak pembantu, sibuk bercakap dalam hati..lagi2 kalau nk rancang benda jahat..dgn muka2 sekali..adehh..
6. NAK CUT COST SAMPAI NAMPAK TAK LOGIK - cerita nak gempak, tapi malas nak buat yg real. contohnye, scene dalam kereta. jarang la drama indon ni shoot dlm kereta yg sedang berjalan..mesti dalam studio, pstu pegang stereng ke kiri ke kanan konon2 tgh drive la tu..cube kite drive cmtu, x ke mengempar2 kereta kite. pastu kalau scene terbakar ke meletop ke mesti nak guna teknik CGI..yg jadi kelakar bila nampak sgt x real nye..
7. ENDING HAMPEH - drama sampai 100 episod, penuh dramatik dgn linangan air mata tp last2 mimpi..lagi menyakitkan hati, watak jahat yg mcm iblis tu tak dpt balasan setimpal..kena langgar dgn lori pun kire dah cukup tragis..haihh buang masa je tgk setahun.
ini la sebab2 kenapa i cukup tak suka drama indonesia..malangnye, channel kegemaran selalu tayang drama-drama buang masa ni..nway, ni just pendapat i, takde yg betul takde yg salah..for those yg suka, chill k!!
Labels:
hiburan
Subscribe to:
Posts (Atom)