Total Pageviews

28 November 2011

saye suke dgn perempuan cantik

oleh kerana takde idea nak update psl diri sendiri..
mari kite buat review pasal orang lain..

cantik.
ok i dah perasan benda ni bertahun2 lama dulu.
i suka dgn perempuan cantik.
perempuan suka tgk perempuan cantik..itu normal kan?

but i loikee it very much.
suka nak tengok.
suka nak kenal.
suka nak berbual.
and again,
suka nak tgk lama2..
kdg2 sampai nak terkeluar bijik mata


siapakah pretty women pertama yang bertuah?
lets check it out yaww!



ok buddies..
si gorgeous ini adelah one of my faculty-mate mase kt UM dulu..
nama dia Najla and peeps call her LALA..so cute kan..
dia study TESL and me ECE..
so kdg2 ade kuliah yg same..
first time nampak si cantik ni mase we all orientasi pelajar baru..
tp dia x kenal i pun..
oleh kerana passion melihat perempuan cantik tu mmg ada,
i jela yg suke sgt nak usha dia ni..
tp selalu jgk la bertegur sapa..
kdg2 i slumber je panggil "LALA"!!
and i like the way she says "HELLO" sambil senyum..
dia pun x sombong if kite tegur dia..
kalau terpandang dia, memang i tgk atas bawah..
orangnya kecil molek,
her face, her hair and what she wear memang i akan scan habis..
agaknye kalau dia perasan mesti dia fikir i ni mcm nak cari gaduh..haha
but the fact is dia sangat cantik di mata i..
jom layan pics yg i kopipes dari fb dia..


indahnya ciptaan Allah kan



ayu :)

she so luck dpt anugerah cantik camni




ahh so gojess

lala is getting married..x sure bila tapi is just around the corner
untunglaaa husband dia dapat wife cantik jelita :)


p/s :err so sorry lala..i amek pics u without permission..




25 November 2011

surat pertama untuk Syaura

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Dear Syaura,

5 bulan dulu, sehari selepas kelahiran dan kepergian mu, mama ada menulis satu nota luahan hati mama..ketika itu kesedihan dan kerinduan terhadap anak mama ni tak dapat ditahan lagi..jadi mama pun cerita semuanya di facebook..untung lah anak mama lahir di zaman serba canggih ni..semua pun dpt diabadikan dgn elektronik..tak sangka, coretan mama tu menyentuh hati ramai kawan-kawan mama..ramai yg bace dan ramai juga yang sudi berkongsi rasa simpati..yang kelakarnya, baba pun ada buat jugak..mama ingat, mama je yg sedih dan terasa akan kehilangan mu..rupa-rupanya baba juga tewas..coretan baba tentang kamu lagi meruntun hati mama..baba ckp, syg jangan nangis kalau bace..tp mane mungkin mama dpt tahan..mama kan cengeng..

Syaura sayang,

Hari ni, genap 5 bulan Syaura riang gembira di Sana..teringin pula mama nak menulis sesuatu untuk mu.nak kongsi apa yang mama buat..sayang, mama tak pernah lupa dagu lekuk Syaura yg sebijik macam nenek tu..kdg2 menyesal juga bila tak ambil gambar Syaura lepas mama dah mandikan hari tu..mam memang tak sangka Syaura sebenarnya dah besar duduk dalam perut mama..dari luar, mama tgk perut mama sama je sebelum mengandungkan kamu..baba pun cakap yang sama..baba kan selalu pegang-pegang Syaura sebelum dia balik Kl..ingat tak dialog baba yang same setiap minggu "baby, baba balik dulu eh..baba nak kerja..baby jage mama baik2 eh.." aishh baba Syaura ni, ada pulak dia suruh baby yg jage mama..baby kecik lagi..mestila mama yg jage baby..baba memang mcm tu, depan orang lain pendiam sgt2..depan kita, sampai sakit perut mama ketawa tgk gelagat dgn celoteh dia..

Dear Syaura,

Mama minta maaf sbb dah lama tak ziarah pusara kamu..mama kena ikut baba duduk Kl..mcm biasa la rutin mama bila cuti sekolah kan..entah bila baba dapat pindah..kesian kat baba duduk sini sorang2..asik makan nasi bungkus je...bila mama dh cuti ni, boleh la mama masak untuk baba..Syaura doakan la baba cepat2 dapat pindah duduk dgn mama kat kg tu..leh dekat dgn Syaura..

Syaura,

Sekarang ni, mama dgn baba tgh dalam proses nak buka satu kedai baby..kedai tgh renovate sikit2..bila dah siap pasang rak semua, boleh la mama masukkan barang..mama pun tgh tunggu sijil nama company lulus selasa depan..nanti mama bagitau Syaura apa nama company and nama kedai tu..mesti Syaura suka..hmm dah pukul 8 lebih..mana la baba Syaura ni tak balik dari kerja lagi..

Syaura anak mama,

Ok sayang..tunggu punya tunggu baba dah balik pun..mama nak siapkan makan untuk baba..nanti mama cerita lagi k..Syaura datang la dlm mimpi mama..sekejap pun takpe..mama nak tau Syaura dah besar mcm mana sekarang..dah pandai apa sekarang...mama rindu :))
ingat, mama sayang Syaura sgt2..


lots of love,
mama

24 November 2011

orang dah kawen suke 2 line!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


masih dalam mode confuse..
masuk hari ni, genap 16 hari 'kwn' tu delay..
xtau sama ada nak test atau x..
takut nanti kuciwa lagi..

hari ke 2 delay--> 1 line
hari ke 7 delay--> still 1 line lagi

adekah hari ke 20 akan 2 line?
atau hari ke 30 nanti?
atau......

huwaaa..xtau ni nak buat cmne..confused, blur..
atau kite buat tak tahu sampai sumenye terbukti sendiri..
haihhhh (-_-)"
byk sgt atau!

22 November 2011

..fakta dan auta game Harimau vs Garuda..

kalau dah namanya REZEKI..
bertarung la walau 300 minit sekalipun,
EMAS tu tetap milik Malaysia..

fakta:
Player kite gasak kene kad kuning. even kdg2 bile tgk balik, x nampak pon body contact.

auta:
tergolek dog cmne pon player kite, player indon still selamat..berapa Rupiah reff dpt?

fakta :
org jepun kene belajar speaking..byk sgt miscommunication.

auta :
bonai bukan org indon kan? haha

fakta :
98% penyokong Indon conquer seat kat stadium.

auta :
tak semestinya main kat tempat sendiri, boleh confirm menang..oleh itu, jgn over confident. (eh ni fakta ke auta ni?)

fakta :
player kite datang naik kereta kebal..

auta :
hakikatnye, naik bas pun boleh..penghinaan dalam diam sebenarnye ni. Org indon makan org ke ape? macam batak la kau.

fakta :
Fakri memang kene kecam kaw2 punya.

auta :
dalam setandan pisang, mesti ade satu yang busuk..kehadiran si Fakri dlm team Harimau Muda menambahkan lagi warna-warni saat genting penalti semalam. *tangan di dada, mata ke atas*

fakta :
KFCM a.k.a apek adelah HERO dalam game semalam.

auta :
Setiap kali Bonai pegang2 jaring, setiap kali tu la tak gol..Jin ko terbersin agaknye time tu..ahakss..

Bola tu kan bulat..
rakyat Indon mungkin kecewa sebab dendam tak berbalas..
tp ingat, banyak dah negara kami berjasa pada rakyat kamu..

eh jap ade lagi fakta :

KES ROMPAK, KES SAMUN, KES CURI..LEPAS KENA TANGKAP JE MAJORITI ANGKARA ORANG INDONESIA.

so, jangan nak dendam sgt lah dgn Malaysia yep! ukur baju di badan sendiri!
PEACE!



18 November 2011

cerita psl buah-buah hati

Alhamdulillah..
hari Jumaat = hari last i dgn anak-anak tahun ni..
untung jadi cikgu pra ni..ramai anak2..
setiap tahun 25 org..25 kali push!! haha ^_^

semalam selesai dah graduation day..
i sgt-sgt puas hati dgn flow majlis..
very smooth..and berjalan seperti yg dirancang..
perfomance diorg plak, superb!
senyum sampai telinga sume audience.
lagi2 tgk diorg nyanyi dgn baju yg very the menyerlah..
walaupun cikgu n cik paten siapkan korg smpai senak perut ni ha..
tp xpe..
love u lahh sayang-sayang!

BIG THANK to :

*Anak-anak pra yg doing a great job!
*My partner Fatin Nabihah yg bertungkus lumus dari awal tahun menguruskan anak2.
*Ustazah-ustazah prasekolah : Kak Hasla & Ayu
*Semua cikgu2 Sk Sg. Durian (especially yg tlg relief kelas mase i cuti bersalin hari tu)
*makcik2 kantin
*semua parents yg datang

Untuk anak-anak cikgu yg 5 tahun tu, jumpe lagi bulan 1 nanti yep..cuti ni belaja pandai2 kat rumah..boleh tolong cikgu ajar abc kat junior2 awak nanti.
and the rest yg 6 tahun tu, masuk darjah 1 nanti kene jadi lagi bijak..tingkatkan prestasi..cikgu sentiasa akan pantau prestasi awak eventho cikgu dah x ajar awak lagi..

sob sob.. :"(

jom layan pics diorg time graduate semalam..klu nak tgk lebih lg, leh terjah fb i..

dak iman.umo 5 tahun tp bijak ngalahkan yg 6 tahun.

nyanyi lagu rasmi prasekolah

berarak pergi dewan dgn iringan muzik gamelan.sumpah touching!

nurin, bolot byk anugerah..she deserve it!

moment yg paling happening.